Loading...
Boekingsvoorwaarden 2017-04-20T14:24:32+00:00
Skybreakers is een bemiddelingskantoor voor de verkoop van vliegtickets en aanverwante producten en treedt in die hoedanigheid op als bemiddelaar tussen u en de luchtvaartmaatschappij of andere dienstverlenende partijen. Wanneer u bij ons een reservering maakt sluit u een reserveringsovereenkomst af via ons als derde partij, welke zorg draagt voor de correcte afhandeling van uw reserveringsopdracht. Op de door u gereserveerde dienst zijn de voorwaarden van de betrokken dienstverlener(s) van toepassing. Deze voorwaarden kunt u rechtstreeks bij de dienstverlener(s) verkrijgen. Wanneer u via ons een boeking maakt verklaart u zich akkoord met de onderstaande boekingsvoorwaarden.
  1. BOEKEN PER TELEFOON OF E-MAIL. De persoon die de reservering maakt dient 18 jaar of ouder te zijn. Nadat u Skybreakers opdracht geeft een boeking te maken, ontvangt u de factuur die tevens geldt als boekingsbevestiging. Pas op dat moment zijn de door ons doorgegeven tarieven wederzijds bindend. Wij raden u aan de gegevens te controleren en eventuele onjuistheden onmiddellijk aan ons door te geven. Wijzigingen in een later stadium kunnen hoge kosten met zich meebrengen waarvoor wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld.
  2. BOEKEN VIA ONZE BOEKINGSMACHINE De afhandeling van boekingen die online via de boekingsmachine zijn gemaakt, verloopt via vliegtickets.nl. Bij vragen over uw online geboekte ticket kunt u bellen: 0900-9556 (ma-vr. van 09:00-22:00 en za, zo- en feestdagen van 10:00-16:00). Skybreakers is niet verantwoordelijk voor de uitvoering of afhandeling van de via de boekingsmachine gemaakte vluchten. De algemene voorwaarden van boeken via de boekingsmachine treft u hier aan.
  3. BETALING.  Bij boeking via onze boekingsmachine gelden afwijkende voorwaarden (zie punt 2.). Deze treft u hier aan. Indien u een boeking maakt per telefoon of e-mail, dient de betaling binnen de op de factuur aangegeven termijn op één van onze rekeningen te zijn bijgeschreven. Bij een lange betalingstermijn zullen wij verschillen in de luchthavenbelasting moeten doorbelasten (zie ook punt 4). Zodra uw volledige betaling op één van onze rekeningen is bijgeschreven, wordt uw e-ticket per e-mail verzonden. Uit veiligheidsoverwegingen accepteren wij geen cash geld. Indien het factuurbedrag niet op tijd volledig wordt betaald, zullen wij in het uiterste geval over moeten gaan tot annulering van de boeking tegen de van toepassing zijnde kosten. Skybreakers kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de gevolgen van te late betaling, ook niet als dat het gevolg is van vertraging in het betalingsverkeer
  4. LUCHTHAVENBELASTING / VEILIGHEIDS- EN BRANDSTOFTOESLAG. Tickets worden uitgegeven zodra de betaling is voldaan. Zolang de door u geboekte tickets niet volledig betaald (en dus uitgegeven) zijn, kan de luchthavenbelasting onder invloed van o.a. de brandstoftoeslagen tussentijds nog veranderen. Deze veranderen zullen wij aan u doorberekenen. Wij adviseren u daarom de bestelde tickets zo snel mogelijk volledig te betalen, ook al is dit niet verplicht. Een aantal luchthavens (m.n. in het Verre Oosten, Midden- en Zuid-Amerika) kennen lokale vertrekbelastingen. Deze worden niet van tevoren geheven, maar moeten apart op de vertrekluchthaven worden betaald.
  5. SCHEMAWIJZIGINGEN EN VLUCHTUITVOERING. Wij raden u aan om een aantal dagen voor vertrek (vooral als vertrek- en retourdatum ver uit uit elkaar liggen) de actuele vertrektijd te checken via de link die in uw e-ticket staat vermeld of op de site van de luchtvaartmaatschappij. Het kan namelijk altijd voorkomen dat vluchtnummers- en tijden wijzigen. Ook op de dag van vertrek zelf is het raadzaam om de vertrektijden te checken. Skybreakers kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor schemawijzigingen. In dit verband raden we u aan om de link in uw e-ticket voor vertrek te checken. Skybreakers is niet verantwoordelijk voor de uitvoering van de via haar gereserveerde vluchten. Hiervoor verwijzen wij u naar de leveringsvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappij. Skybreakers is niet verantwoordelijk voor annuleringen of wijziging van vluchten ten gevolge van (burger)oorlogen, natuurrampen, stakingen en andere onvoorziene situaties en calamiteiten. Skybreakers kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de eventuele kosten die het gevolg zijn van een schemawijziging, b.v. voor extra overnachtingen of de kosten voor het het wijzigen of annuleren van reserveringen van een landarrangement (zoals auto’s, hotels, campers etc). Skybreakers kan als bemiddelingskantoor tussen verschillende partijen ook geen aansprakelijkheid aanvaarden voor het eventuele faillissement van een van deze partijen.
  6. WIJZIGEN. Wijzigingen door de klant kunnen plaatsvinden met inachtneming van de kosten zoals die op de factuur aangegeven zijn. Als er op de factuur bij wijzigingskosten 100% staat, betekent dit dat het ticket niet wijzigbaar is. Wordt hier een bedrag vermeld, dan zijn dit de kosten die u per persoon per wijziging betaalt. N.b: het wijzigen is afhankelijk van beschikbaarheid. Mocht er geen plaats zijn in de geboekte tariefssoort, dan wordt er een extra toeslag berekend. Ook kan de luchthavenbelasting zijn gestegen, het verschil zal dan in rekening worden gebracht. De te wijzigen datum moet altijd binnen de geldigheidsduur van het ticket vallen, ook als de vertrekdatum is verschoven dan blijft de originele uiterste geldigheidsdatum van toepassing. U dient de nieuwe datum minimaal 2 werkdagen voor de oorspronkelijke terugreisdatum te wijzigen. Doet u dit na de oorspronkelijke retourdatum, dan is het ticket niet meer geldig en zal er een nieuw ticket moeten worden geboekt. Mocht de gewenste retourdatum bij boeking nog niet gereserveerd kunnen worden (wij kunnen namelijk maximiaal 11 maanden vooruit boeken) dan kunt u de gewenste retourdatum bij boeking aan ons doorgeven, deze wordt kosteloos ingeboekt zodra dit mogelijk is (onder voorbehoud van beschikbaarheid en het vluchtschema). Het kan voorkomen, zeker bij een verblijf van een jaar, dat dit na vertrek pas kan worden gedaan. Het is niet mogelijk om kosteloos naar een andere dan naar de vooraf opgegeven datum te wijzigen, mocht wijzigen naar een andere dan de vooraf opgegeven datum gewenst zijn dan gelden de normale wijzigingskosten.
  7. ANNULEREN. Annuleringen dienen uiterlijk 2 werkdagen voor de vertrekdatum te worden doorgegeven. Op de factuur staan ook de voorwaarden van het ticket m.b.t. wijzigen en annuleren. Als hier 100% staat betekent dit dat er bij annulering geen restitutie mogelijk is en dat data wijzigingen niet mogelijk zijn. Als er een annuleringsverzekering is afgesloten bij ons of elders, dan zijn deze kosten gedekt (uiteraard onder de voorwaarden van de verzekering). Mocht er geen verzekering zijn afgesloten dan zijn de annulerings- of wijzigingskosten voor eigen rekening. Gevallen van overmacht die niet door een annuleringsverzekering worden gedekt (b.v. conflicten en natuurgeweld op plaats van bestemming) zijn geen geldige reden om kosteloos te annuleren. Dit geldt ook indien er een negatief reisadvies wordt afgegeven. De voor de reis geldende annuleringskosten, zoals op de factuur staan vermeld, zijn hier dan nog steeds van toepassing. Skybreakers zal echter in dit geval, in overleg met de luchtvaartmaatschappij trachten flexibelere voorwaarden te hanteren. Het is niet toegestaan om vluchten over te slaan of alleen de terugvlucht van een retourticket te gebruiken. Mocht u niet komen opdagen op een van de gereserveerde vluchten dan worden de overige vluchten automatisch geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Dit geldt ook voor vluchtnummers die door treinen of bussen worden uitgevoerd. Het niet gebruiken van vluchten maakt het ticket onbruikbaar waarna een nieuw ticket gekocht zal moeten worden om verder te reizen.
  8. REISDOCUMENTEN, VISA EN VACCINATIES. U bent als reiziger zelf verantwoordelijk voor de geldigheid van reisdocumenten, benodigde (transit)visa en vaccinaties. Let hierbij ook op de juiste geldigheid. U kunt er niet vanuit gaan dat personen onder de 16 jaar alleen mogen reizen. U bent zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van de juiste informatie.Ook kunnen regels veranderen tussen het moment van het boeken van het ticket en het moment van reizen. Controleer daarom altijd voor vertrek of er veranderingen van toepassing zijn. Voor informatie over de benodigde visa adviseren wij u contact op te nemen met het consulaat of ambassade van het land waarnaar of via welke u reist. Ook kunt u contact opnemen met www.visum.nl . Let op bij het boeken van enkele reizen; vaak is dat alleen toegestaan voor ingezetenen van het land van bestemming of als u in het bezit bent van een verblijfsvergunning. Er moet bij incheck kunnen worden aangetood dat u het land ook weer verlaat. Voor vaccinaties kunt u contact opnemen met de Vaccinatielijn tel. 0900-9584 of KLM Travel Clinic 0900-1091096. Of kijk op www.lcr.nl. U kunt er niet vanuit gaan dat personen onder de 16 jaar alleen mogen reizen. U bent zelf verantwoordelijk voor het inwinnen van de juiste informatie.
  9. (HAND) BAGAGE. De hoeveelheid bagage die u mag meenemen is afhankelijk van de maatschappij en de route. Kijk voor de hoeveelheid en regels op de site van de maatschappij waarmee u vliegt. Ook als u inlogt bij Manage My Booking op de site van de maatschappij dan kunt u precies lezen wat u mag meenemen. Lees ook veelgestelde vragen. In sommige gevallen moet apart voor bagage worden bijbetaald (oa bij KLM binnen Europa, lowcost carriers zoals Easyjet, Transavia, AirAsia, Virgin Australia, Jetstar, etc.) Ook op los geboekte vluchten binnen Amerika moet er meestal apart voor bagage bijbetaald worden. Er bestaan veel uitzonderingen en regels waar wij als bemiddelingskantoor geen invloed op hebben. Wij kunnen daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor de (onverwachte) kosten die gemoeid zijn met het meenemen van bagage.
  10. SPECIALE VERZOEKEN EN AFWIJKENDE BAGAGE. Skybreakers zal verzoeken met betrekking tot b.v. maaltijdvoorkeur, afwijkende bagage, babybedjes, rolstoelassistentie etc doorgeven aan de luchtvaartmaatschappij. Wij kunnen echter geen garantie geven omtrent de juiste afhandeling of de exacte kosten die hiermee gemoeid zijn en kunnen hiervoor dus ook niet verantwoordelijk worden gesteld voor het geval de diensten of faciliteiten niet beschikbaar blijken of niet correct worden uitgevoerd of als de prijzen anders zijn dan door ons doorgegeven. Op de website van de luchtvaartmaatschappij kunt u lezen over deze onderwerpen en bijbehorende kosten en ook over hoeveel bagage u mag meenemen. Houd er rekening mee dat er steeds meer maatschappijen zijn die voor het vervoer van bagage geld in rekening brengen en dat dit niet automatisch in de ticketprijs is verwerkt. Voor het vervoer van afwijkende bagage zoals fietsen, surfplanken, duik- en golfspullen dient u voor vertrek contact met ons op te nemen zodat wij het vervoer van deze spullen kunnen aanmelden bij de maatschappij. De evt. toeslag die hiervoor in rekening wordt gebracht, verschilt per maatschappij en is terug te vinden op de site van de maatschappij die de vlucht uitvoert. De betaling van de toeslag dient op de luchthaven van vertrek te worden voldaan.
  11. ONLINE INCHECKEN ,STOELRESERVERINGEN, MAALTIJDEN, FREQUENT FLYER PROGRAMMAS. Bij de meeste maatschappijen is het mogelijk om d.m.v. uw e-ticket via de website van desbetreffende maatschappij al in te checken en stoelnummers te reserveren en uw boardingcard uit te printen. Als dit mogelijk is dan adviseren wij u om dit te doen. De termijn vanaf of tot welk moment dit kan verschilt per maatschappij. In alle gevallen blijven de stoelnummers onder voorbehoud van wijzigingen. Via de site is vaak maar een gedeelte van de beschikbare stoelen op deze manier in te boeken, pas bij de incheck op het vliegveld komt de volledige capaciteit vrij; mocht u op de site van de maatschappij dus geen stoelen meer kunnen inboeken of wanneer de online incheck niet werkt dan wil dat niet zeggen dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn. In dit geval adviseren we u om op tijd in te checken. De plaats waar u in het vliegtuig komt te zitten wordt in dit geval bepaald door de luchtvaartmaatschappij. Skybreakers kan niet verantwoordelijk worden gesteld indien uw stoelvoorkeur niet online kan worden bepaald of niet kan worden ingewilligd of wanneer er sprake is van een overboeking. Houd er rekening mee dat er maatschappijen zijn die voor maaltijden of alcoholische dranken geld in rekening brengen en dat dit niet altijd automatisch in de ticketprijs is verwerkt. Voor deze extra kosten kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld. Skybreakers kan ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet verwerven van frequent flyer punten, ook niet als het nummer per abuis niet in de reservering terecht is gekomen. Om te controleren of het nummer in de reservering staat, verwijzen wij naar het e-ticket; hierop moet het nummer te zien zijn. Het is altijd mogelijk om tijdens de incheck of via Manage My Booking het nummer alsnog zelf op te geven. Let op, niet alle tickets worden op dezelfde manier gehonoreerd; zo zullen dure ticket meer punten verwerven dan goedkope. Meer info hierover in na te lezen op de site van de desbetreffende maatschappij of alliantie.
  12. VERZEKERINGEN. Indien u via Skybreakers een annuleringsverzekering heeft afgesloten is uw polisnummer gelijk aan het factuurnummer. Reisverzekeringen kunnen hier afgesloten worden. Claims voor de annuleringsverzekering kunt u via ons indienen, de uiteindelijke beoordeling van uw claim wordt verzorgd door Allianz Global Assistance. Claims voor de reisverzekering worden rechtstreeks door Allianz Global Assistance afgehandeld (Postbus 9444, 1006 AK Amsterdam, tel +31 (0)20-5618700. Alarmcentrale +31 (0)20-5929292).
  13. CALAMITEITENFONDS. Voor pakketreizen wordt een bijdrage van € 2,50 per boeking in rekening gebracht. Indien van toepassing staat deze bijdrage op de voorzijde van de factuur vermeld. De voorwaarden zijn na te lezen op www.calamiteitenfonds.nl

General booking conditions in English