Skybreakers fungeert als bemiddelingskantoor voor de verkoop van vliegtickets en treedt op als tussenpersoon tussen de klant en de luchtvaartmaatschappij of andere dienstverlenende partijen. Wanneer je bij Skybreakers een reservering maakt, sluit je een reserveringsovereenkomst af via ons als derde partij. Wij zorgen voor een correcte afhandeling van de reserveringsopdracht. De voorwaarden van de betrokken dienstverlener(s) zijn van toepassing op de gereserveerde dienst. Deze voorwaarden kun je rechtstreeks bij de desbetreffende dienstverlener(s) verkrijgen. Door een boeking via ons te maken, verklaar je akkoord te gaan met de onderstaande boekingsvoorwaarden.

  1. BOEKEN PER TELEFOON OF E-MAIL. De persoon die de reservering maakt dient 18 jaar of ouder te zijn. Nadat je Skybreakers opdracht geeft om een boeking te maken, ontvang je de factuur die tevens geldt als boekingsbevestiging. Op dat moment worden de door ons verstrekte tarieven wederzijds bindend. We raden je aan om de gegevens zorgvuldig te controleren en eventuele onjuistheden direct aan ons door te geven. Hou er rekening mee dat wijzigingen op een later tijdstip hoge kosten met zich kunnen meebrengen waarvoor wij niet aansprakelijk kunnen worden gesteld.
  2. BOEKEN VIA ONZE BOEKINGSMACHINE. De afhandeling van boekingen die online via de boekingsmachine zijn gemaakt verloopt via Airtrade. Skybreakers is niet verantwoordelijk voor de uitvoering of afhandeling van de via de boekingsmachine gemaakte vluchten.
  3. BETALING. Indien je een boeking maakt via telefoon of e-mail, moet de betaling binnen de termijn vermeld op de factuur op ons rekeningnummer zijn bijgeschreven. Bij een langere betalingstermijn zullen wij mogelijk een luchthaven- of brandstoftoeslag moeten doorberekenen (zie ook punt 4). Zodra de volledige betaling op een van onze rekeningen is bijgeschreven, sturen wij het e-ticket per e-mail. Als het factuurbedrag niet tijdig en volledig wordt betaald, behouden wij ons het recht voor om de boeking te annuleren tegen de geldende annuleringskosten. Skybreakers kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de gevolgen van een te late betaling, zelfs als dit te wijten is aan vertragingen in het betalingsverkeer.
  4. LUCHTHAVENBELASTING / VEILIGHEIDS- EN BRANDSTOFTOESLAG. Tickets worden uitgegeven zodra de betaling is voldaan. Zolang de geboekte tickets niet volledig zijn betaald (en dus niet zijn uitgegeven), kan de luchthavenbelasting, inclusief brandstoftoeslagen en andere factoren, nog tussentijds veranderen. Deze wijzigingen zullen aan u worden doorberekend. We adviseren daarom om de bestelde tickets zo snel mogelijk volledig te betalen, ook al is dit niet verplicht. Let op: sommige luchthavens, met name in het Verre Oosten en Midden- en Zuid-Amerika, hanteren lokale vertrekbelastingen. Deze worden niet vooraf in rekening gebracht, maar moeten apart worden betaald op de vertrekluchthaven..
  5. SCHEMAWIJZIGINGEN EN VLUCHTUITVOERING. Alle geboekte vluchten zijn onder voorbehoud van annuleringen en schemawijzigingen, lees hier meer over in deze link. Je bent er als reiziger zelf verantwoordelijk voor om een aantal dagen voor vertrek de actuele vertrektijd te controleren via de link die vermeld staat op het e-ticket of op de website van de luchtvaartmaatschappij. Vluchtnummers en -tijden kunnen namelijk altijd wijzigen. Skybreakers kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor het missen van een vlucht als gevolg van niet-gecommuniceerde schemawijzigingen of het niet controleren van de actuele reistijden.

    Mocht de maatschappij niet aan de vervoersverplichting voldoen of als de vluchtuitvoer ernstig vertraagd is dan raden we aan om een claim in te dienen bij een gespecialiseerd claim bedrijf (zoals bv www.euclaim.nl) als de maatschappij niet (naar behoren) reageert. Skybreakers kan niet aansprakelijk worden gesteld voor annuleringen of wijzigingen van vluchten, ook niet als deze het gevolg zijn van (burger)oorlogen, natuurrampen, stakingen, andere onvoorziene situaties, calamiteiten of eventuele kosten of niet uitbetaalde compensatie die voortvloeien uit schemawijzigingen, vertragingen of een niet gehaalde overstap.

  6. WIJZIGINGEN. Sommige tickets zijn online te wijzigen (via de ‘manage my booking’ link op het e-ticket). Mocht dit niet lukken, dan kan dit via ons. Stuur in dit geval uiterlijk 48 uur voor vertrek een mail naar [email protected] of neem telefonisch contact met ons op. Voor de wijzigingskosten van het ticket verwijzen wij je naar de op de factuur vermelde ticketvoorwaarden.  Als er bij wijzigen 100% staat, betekent dit dat het ticket niet mag worden gewijzigd.

    Wordt hier een bedrag vermeld, dan zijn dit de kosten die per persoon per wijziging betaald moeten worden. N.b: het wijzigen is afhankelijk van beschikbaarheid. Mocht er geen plaats meer zijn in de geboekte tariefssoort, dan wordt er een extra toeslag berekend, bestaande uit het tariefsverschil + een eventueel verschil in luchthavenbelasting.

    De nieuwe vluchtdatum moet altijd binnen de geldigheidsduur van het betreffende ticket vallen, deze verschilt per ticket en maatschappij; sommigen houden de datum van uitgifte als uitgangspunt, anderen de datum van vertrek. Wij kunnen op aanvraag nagaan wat de mogelijkheden en beperkingen zijn van het geboekte ticket. Er kan dus niet vanuit worden gegaan dat er gewijzigd kan worden naar elke gewenste datum.

    Het is van groot belang dat de wijziging voor vertrek van de vlucht wordt doorgegeven aangezien het ticket anders vervalt.

    Tickets zijn persoonsgebonden en niet op naam overdraagbaar. Het is dus niet mogelijk om een ticket over dragen aan een andere persoon.

  7. ANNULEREN. Annuleringen dienen ten minste 2 werkdagen vóór de vertrekdatum te worden gemeld. De voorwaarden met betrekking tot het wijzigen en annuleren van het ticket staan vermeld op de factuur. Indien ‘100%’ wordt vermeld, betekent dit dat er geen restitutie mogelijk is bij annulering. Als er een annuleringsverzekering is afgesloten worden deze kosten gedekt, uiteraard onder de voorwaarden van de verzekering. Indien er geen verzekering is afgesloten, komen de annulerings- of wijzigingskosten voor eigen rekening. Gevallen van overmacht die niet door een annuleringsverzekering worden gedekt (bijvoorbeeld conflicten en natuurgeweld op de plaats van bestemming) vormen geen geldige reden voor kosteloze annulering. Dit geldt ook als er een negatief reisadvies wordt gegeven. De annuleringskosten die van toepassing zijn op de reis en vermeld worden op de factuur blijven dan geldig. In een dergelijk geval zal Skybreakers echter in overleg met de luchtvaartmaatschappij proberen om flexibelere voorwaarden te hanteren. Het is niet toegestaan om vluchten over te slaan of alleen de terugvlucht van een retourticket te gebruiken. Als je niet incheckt voor een van de gereserveerde vluchten, worden de overige vluchten automatisch geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij. Dit geldt ook voor vluchtnummers die worden uitgevoerd door treinen of bussen als onderdeel van het vliegticket. Het niet benutten van vluchten maakt het ticket onbruikbaar, waarna een nieuw ticket moet worden gekocht om verder te reizen.
  8. REISDOCUMENTEN, VISA EN VACCINATIES. Als reiziger ben je zelf verantwoordelijk voor de geldigheid van je reisdocumenten, vereiste (transit)visa en vaccinaties. Let ook op de juiste geldigheidsperiode. Hou er rekening mee dat personen onder de 16 jaar vaak niet alleen mogen reizen. Het is je eigen verantwoordelijkheid om de juiste informatie in te winnen als reiziger. Hou er ook rekening mee dat regels kunnen veranderen tussen het moment van boeken en het moment van reizen. Controleer daarom altijd voor vertrek of er wijzigingen zijn. Voor informatie over vereiste visa raden we aan contact op te nemen met het consulaat of de ambassade van het bestemmingsland. Je kunt hiervoor ook visum.nl raadplegen. Let op bij het boeken van enkele reizen aangezien dit vaak alleen is toegestaan voor ingezetenen van het bestemmingsland of als je in het bezit bent van een verblijfsvergunning. Bij het inchecken moet kunnen worden aangetoond dat je het land ook weer zult verlaten. Raadpleeg https://www.ggdreisvaccinaties.nl/heb-ik-een-vaccinatie-nodig voor informatie over de benodigde vaccinaties per land.
  9. (HAND) BAGAGE. De toegestane hoeveelheid bagage die je kunt meenemen is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij en de route. Raadpleeg de website van de betreffende maatschappij voor meer informatie. Lees ook de veelgestelde vragen voor extra details. Hou er rekening mee dat er veel uitzonderingen en regels bestaan waar wij als bemiddelingskantoor geen invloed op hebben. Daarom kunnen wij niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele (onverwachte) kosten die verband houden met bagage.
  10. SPECIALE VERZOEKEN EN AFWIJKENDE BAGAGE. Skybreakers zal verzoeken met betrekking tot bijvoorbeeld maaltijdvoorkeur, allergieën, afwijkende bagage, babybedjes en rolstoelassistentie doorgeven aan de luchtvaartmaatschappij. Wij kunnen echter geen garantie geven met betrekking tot de juiste afhandeling of de exacte kosten die hiermee gepaard gaan en wij kunnen daarom ook niet verantwoordelijk worden gehouden als de diensten of faciliteiten niet beschikbaar blijken te zijn, niet correct worden uitgevoerd of als de prijzen afwijken van wat door ons is doorgegeven. Op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt kun je relevante informatie vinden. Hou er rekening mee dat steeds meer maatschappijen kosten in rekening brengen voor bagagevervoer en dat deze kosten niet automatisch zijn inbegrepen in de ticketprijs. Als je afwijkende ruimbagage wilt vervoeren zoals fietsen, surfplanken of duik- en golfspullen, kun je ruim voor vertrek contact met ons opnemen zodat wij het vervoer van deze items kunnen regelen bij de maatschappij. De eventuele toeslag die hiervoor wordt berekend verschilt per maatschappij en is te vinden op de website van de maatschappij die de vlucht uitvoert.
  11. ONLINE INCHECKEN, STOELRESERVERINGEN, MAALTIJDEN EN FREQUENT FLYER PROGRAMMA’S. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen is het vanaf 74 tot 24 uur voor vertrek mogelijk om online in te checken. Stoelen kunnen na ontvangst van de tickets -vaak tegen betaling- worden gereserveerd door in te loggen op de website van de maatschappij via ‘manage my booking’. Bij de (online) incheck is het kiezen van stoelen in de regel kosteloos. Hou er rekening mee dat stoelnummers onderhevig kunnen zijn aan wijzigingen. Als het niet mogelijk is om stoelen online te reserveren of als het online inchecken niet werkt, betekent dit niet automatisch dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn. In dit geval raden wij aan om op tijd bij de balie van de betreffende maatschappij op de luchthaven in te checken. Skybreakers kan niet verantwoordelijk worden gehouden in geval van overboeking. Maaltijden zijn niet altijd automatisch bij de ticketprijs ingegrepen. Mocht dit wel zo zijn, dan staat dit vaak vermeld op het ticket.  Skybreakers kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet verkrijgen van frequent flyer-punten, zelfs niet als het nummer per ongeluk niet in de reservering is opgenomen. Om te controleren of het nummer in de reservering staat verwijzen wij naar het e-ticket waarop het nummer zichtbaar moet zijn. Het is altijd mogelijk om het nummer tijdens het inchecken of via ‘Manage My Booking’ alsnog zelf op te geven. Ook is het vaak achteraf nog mogelijk om punten te claimen. Let op: niet alle tickets worden op dezelfde manier beloond; duurdere tickets leveren doorgaans meer punten op dan goedkopere tickets. Meer informatie hierover is te vinden op de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij of alliantie.

General booking conditions in English