Momenteel maakt de reiswereld net als veel andere sectoren uitdagende tijden door. We hebben ons handen vol aan het “vertalen” en implementeren van het al maar veranderende beleid van wel twintig maatschappijen maar ook dat van de overheid en belangenverenigingen, het informeren van onze klanten die nog op reis wilden, het omboeken van vluchten en het aanvragen van refunds. We krijgen begrijpelijkerwijs veel vragen terwijl de maatschappijen niet altijd duidelijk zijn, met name als het gaat om refunds want ook zij zitten in zwaar weer.

Kortom: heel veel werk voor ons waarbij we soms in het duister tasten over de regels en de administratieve afhandeling daarvan terwijl we vragen krijgen die we soms niet kunnen beantwoorden. Uiteraard doen we ons uiterste best om iedereen zo goed mogelijk te informeren en alles professioneel af te handelen.

Wij zijn zelfstandig ondernemers en hebben net als veel collega’s sinds het begin van de crisis geen inkomen meer maar wel doorlopende kosten en daarnaast dus extreem veel en gecompliceerd werk. Ook is het onzeker of en wanneer de reiswereld weer aantrekt en of er dus inkomsten zullen komen. Desondanks kunnen we dankzij de afhandelingsfee’s die wij rekenen onze klanten te woord blijven staan en hen assisteren in het vinden van de beste mogelijke oplossing voor het wegvallen van de vluchten.

Toch krijgen we regelmatig vragen over onze fee’s en we hopen dat er begrip kan worden opgebracht voor het feit dat we deze onmogelijk kunnen restitueren bij een refund of achterwege kunnen laten bij het omboeken, dit zijn namelijk de broodnodige inkomsten waarmee we de kosten (deels) dekken die nodig zijn om onze service aan onze klanten te blijven verlenen.

Wij hopen met deze uitleg transparant te zijn over onze afhandelingsfee’s en te mogen rekenen op begrip en een stukje solidariteit.

Mochten er desondanks toch nog vragen zijn dan horen we het graag.