De continuïteit van onze dienstverlening

Momenteel maakt de reiswereld net als veel andere sectoren uitdagende tijden door. We hebben onze handen de afgelopen maanden vol gehad aan het “vertalen” en implementeren van het al maar veranderende beleid van wel twintig luchtvaartmaatschappijen, maar ook dat van de overheid en belangenverenigingen, het informeren van onze klanten die nog op reis wilden, het omboeken van vluchten, het aanvragen van refunds en het beantwoorden van de vele vragen. Ook de komende tijd zijn we hier nog mee bezig.

Kortom: veel extra werk voor alle tickets die al verkocht waren zonder dat hier inkomsten tegenover staan.

Wij zijn zelfstandig ondernemers en hebben net als veel collega’s sinds het begin van de crisis ook geen inkomen meer door het uitblijven van nieuwe boekingen. Wel hebben we doorlopende kosten en daarnaast dus veel gecompliceerd werk. Desondanks kunnen we dankzij de afhandelingsfee’s die wij in het verleden rekenden en al in ons bezit waren onze klanten voorlopig te woord blijven staan.

Toch krijgen we af en toe vragen over onze fee’s en we hopen dat er begrip kan worden opgebracht voor het feit dat we deze onmogelijk kunnen restitueren bij een refund of achterwege kunnen laten bij het omboeken, dit zijn namelijk de inkomsten waarmee we de kosten nu (deels) dekken die nodig zijn om onze service aan onze klanten te blijven verlenen.

Wij hopen met deze uitleg transparant te zijn over onze afhandelingsfee’s en te mogen rekenen op begrip en een stukje solidariteit. Mochten er desondanks nog vragen zijn dan horen wij het graag.